המערכת הפוליטית סוערת על חילול בית הכנסת: ראה"מ: "אני מזועזע"

איתי גדסי No Comments on המערכת הפוליטית סוערת על חילול בית הכנסת: ראה"מ: "אני מזועזע"

חילול בית הכנסת החמור שאירע הלילה בקרית יובל, מזעזע את העם היהודי ואת המערכת הפוליטית בישראל. ראש הממשלה קרא למצוא מיד את האחראים. רבה של ירושלים: "רק אצל הנאצים ראינו מראות כאלה". השר דרעי: "התשובה שלנו היא לבנות בית הכנסת מפואר לקהילה". יו"ר דגל התורה: "מעשים חמורים אלו לא ירתיעו אותנו". סגן השר פרוש: "למה לא שמענו מלפיד גנץ ולבני סלידה מהמעשה הנפשע".

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חילול בית הכנסת הנפשע שהתרחש הלילה (שלישי) בבית הכנסת 'שיח ישראל' לעולי צרפת בקרית יובל בירושלים, מזעזע את העם היהודי בארץ ובתפוצות וגורם לסערה אדירה במערכת הפוליטית בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס לפוגרום הקשה שאירע בבית הכנסת ואמר: "אני מזועזע מחילול בית הכנסת בשכונת קרית יובל. על המשטרה למצוא מיד את האחראים לכך כדי למצות איתם את הדין".

הפשע החמור מצטרף לפשע שאירע לפני יומיים בעיר נתניה במהלכו ספרי קודש הוצתו בזדון. התמונות הקשות מבית הכנסת מזכירים את התקופות האפילות בשואה, בדיוק בשבוע באופן מחריד בו מציינים בעולם את יום השואה הבינלאומי קורה הפשע החמור כנגד העם היהודי.

יו"ר ש"ס השר דרעי הגיע לפני זמן קצר לבית הכנסת שחולל הלילה באופן חמור. השר דרעי שוחח עם רבני בית הכנסת ומנהיגי הקהילה הצרפתית ושמע סקירה מאנשי המשטרה האוספים ממצאים במקום.

השר דרעי אמר: "בית הכנסת וספר תורה הם שני הסמלים שאיחדו את עם ישראל המשך אלפי שנים בגולה, לא משנה איזה עדה ולכן לראות את ספרי התורה מחוללים במצב כזה, זה פוגע בציפור נפשו של כל יהודי".

רב העיר ירושלים הגאון הרב אריה שטרן כתב מכתב מחאה כנגד חילול בית הכנסת המזעזע: "ראינו מקרים כאלה רק אצל הנאצים בשואה הארורה". הרב קורא לציבור לפשפש במעשינו ולחזק את האחדות בנינו".

WhatsApp Image 2019-01-29 at 11.13.16

השר דרעי הוסיף: "כואב עוד יותר שקהילת עולי צרפת שברחו מהאנטישמיות שם, הם רואים יום שמקום תפילתם הצנוע במקלט מחולל. לכן, התשובה שלנו לזה צריכה להיות – בניין בית כמסת מפואר עבורם, ואני כבר שוחחתי עם ראש העיר בנושא ואנחנו נפעל שאכן כך יהיה".

שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט הגיב על האירוע הקשה: "חילול בית הכנסת וביזוי סיפרי התורה הלילה בירושלים הם מעשה נוראי ושפל. המראות מכאיבים את הלב ומעוררים תחושות קשות. מדובר בפשע נורא נגד כל מה שקדוש לעם היהודי ואני קורא לרשויות אכיפת החוק לבדוק את האירוע ולהביא את המשחיתים לדין בהקדם האפשרי".

יו"ר "דגל התורה" ח"כ הרב משה גפני דיבר על ההסתה בשכונה כנגד קודשי ישראל: "בני ישראל כשהם יורדים, הם יורדים עד לתהום." הנסיון כל השנים למנוע מתושבים חרדים לגור בשכונת קרית יובל, הביאה בסוף כמה רפי שכל, אנשים מושחתים, לעשות את המעשה הנאלח הזה של פגיעה במקום תפילה שעוונם לא יסלח. מקומם מאחורי סורג ובריח. פעולות מסוג זה לא ירתיעו את תושבי ירושלים בכלל ותושבי קרית יובל בפרט שעומדים בגבורה מול כל הנסיונות לפגוע בהם".

יו״ר שס בירושלים סגן ומ"מ ראש העיר צביקה כהן הגיב לוונדליזם בקרית יובל: "כמו כל יהודי הלב מתפלץ אל מול המראות המזעזעים. אוי לעיניים שכך רואות. אני קורא למשטרה לא להניח לנושא ולחקור עד שיימצאו הפושעים שהעזו לחלל כך את בית הכנסת ולהעמידם לדין".

עוד הוסיף: "חשוב להדגיש שתושבי קרית יובל מכל המגזרים יודעים לקיים שכנות טובה בשכונה. אסור לתת לקומץ קטן לזרוע קיטוב בין התושבים והאירוע המחפיר שכולנו נחשפנו אליו הבוקר של חילול בית הכנסת וביזוי ספרי התורה, חייב להיות תמרור אזהרה לכולנו.
מזעזע ומחפיר לשמוע אחדים מתושבי קרית יובל שקוראים לציבור החרדי בשכונה לעשות חשבון נפש".

ח"כ יעקב אשר על השחתת בית הכנסת וחילול ספרי התורה בירושלים: "זהו פשע שנאה מחריד, פרי הביאושים של אנשי תקשורת ופוליטיקאים שוחרי הדמוקרטיה והפלורליזם שמסיתים את הציבור בזעקות סרק על הדתה ומזלזלים בציבור שומרי המצוות. דווקא עכשיו כשקולם צריך להישמע נגד מעשי הוונדליזם המזעזעים הפוגעים ברגשותיו של כל יהודי בארץ ובעולם, הם שותקים בצביעות ואפילו לא מגנים את האירוע הקשה שחווינו היום בירושלים".

מ"מ יו״ר ועדת תכנון ובניה בי-ם סגר"ע ישראל קלרמן פתח כעת את הישיבה השבועית בדברי מחאה וזעזוע מהפוגרום בבית הכנסת, והוסיף שכעת ממתינים להחלטת גדולי ישראל על דרכי הפעולה ועצרות התפילה.

סגן השר מאיר פרוש דורש מלפיד ולבני לגנות את האירוע: "כל יהודי החרד לקדושת התורה חש זעזוע והשפלה מהמעשה הנפשע. תמוה מאוד מדוע לא נשמע הכאב והסלידה של ליבני, לפיד, גנץ וגבאי. אין ספק שאם היו פוגעים בסממן דתי של הדרוזים או הערבים, מקוששי הקולות האלו היו כבר מייללים".

 

 

 



0 תגובות